Systém dokladů
Příručka hospodáře > Účetní doklad
Účetní doklady je vhodné roztřídit podle systému, který zjednoduší celkovou orientaci a vyhledávání podle číselných řad. Systém by měl svojí podstatou splnit i požadavky na účetní knihy. Možný příklad vedení je:
Vytvořte si v organizaci svůj systémový přístup k práci, který vám bude vyhovovat. Progresivní cestou může být například sdílené cloudové uložiště (MEGA, ICEDRIVE, ONEDRIVE, GOOGLE…) a vedení celé agendy v elektronické podobě (přístupné například pro čtení kontrolní komisi)
Peněžní deník
- základ celého jednoduchého účetnictví s rozdělením příjmů a výdajů
Kniha pohledávek a závazků:
- přijaté faktury (s uvedením, zda byla/nebyla uhrazena)
- vydané faktury (s uvedením, zda byla/nebyla uhrazena)
- další pohledávky a závazky (pokud vzniknou)
Pokladna
- příjmy (účetní doklad sestávající z faktury nebo smlouvy + pokladního příjmového dokladu)
- výdaje (účetní doklad sestávající z účtenky nebo faktury + pokladního výdajového dokladu)
Banka
- výpis - přehled pohybů na účtu
- přehled dokladů a plateb kartou
Smlouvy
- dotace
- nájmy
- energie
- pojištění
- ostatní
Mzdy
- dohody a výkazy práce
- mzdové listy
- ostatní doklady
Navíc zajistí:
- ukládání přístupových hesel (email, eshopy, DS, CIS…)
- ukládání datových zpráv (a pošty obecně)
- uložení a dlouhodobá archivace účetních záznamů
- sdílení materiálů ze školení
- vyúčtování samostatných projektů (pro účely kontrol)
- ukládání daňových přiznání a další agendy