Systém dokladů - OOCSV

Český svaz včelařů
Okresní organizace Brno-město
Vidíte na tomto obrázku včelu?
Pak vás rádi přivítáme na kurzech pro začínající včelaře :-)
Přejít na obsah

Systém dokladů

Příručka hospodáře > Účetní doklad
Účetní doklady je vhodné roztřídit podle systému, který zjednoduší celkovou orientaci a vyhledávání podle číselných řad. Systém by měl svojí podstatou splnit i požadavky na účetní knihy. Možný příklad vedení je:

Peněžní deník
  • základ celého jednoduchého účetnictví s rozdělením příjmů a výdajů

Kniha pohledávek a závazků:
  • přijaté faktury (s uvedením, zda byla/nebyla uhrazena)
  • vydané faktury (s uvedením, zda byla/nebyla uhrazena)
  • další pohledávky a závazky (pokud vzniknou)

Pokladna
  • příjmy (účetní doklad sestávající z faktury nebo smlouvy + pokladního příjmového dokladu)
  • výdaje (účetní doklad sestávající z účtenky nebo faktury + pokladního výdajového dokladu)

Banka
  • výpis - přehled pohybů na účtu
  • přehled dokladů a plateb kartou

Smlouvy
  • dotace
  • nájmy
  • energie
  • pojištění
  • ostatní

Mzdy
  • dohody a výkazy práce
  • mzdové listy
  • ostatní doklady

Vytvořte si v organizaci svůj systémový přístup k práci, který vám bude vyhovovat. Progresivní cestou může být například sdílené cloudové uložiště (MEGA, ICEDRIVE, ONEDRIVE, GOOGLE…) a vedení celé agendy v elektronické podobě (přístupné například pro čtení kontrolní komisi)

Navíc zajistí:
  • ukládání přístupových hesel (email, eshopy, DS, CIS…)
  • ukládání datových zpráv (a pošty obecně)
  • uložení a dlouhodobá archivace účetních záznamů
  • sdílení materiálů ze školení
  • vyúčtování samostatných projektů (pro účely kontrol)
  • ukládání daňových přiznání a další agendy

Návrat na obsah